Každému národu dal Bůh konkrétní povahu. Němci jsou poslušní vládci, Američané jsou podnikaví vůdci, Slováci jsou laskaví pracanti, Afričané mají duchovní autoritu …

Různé národy ukazují různé rysy Božího charakteru a společně jsou tak Božím obrazem. Plnost církve dosvěd­čuje duchovnímu světu, jaký je Bůh.

Pieter Bos (blog, stránky in memoriam).

  • Nizozemí, měl tu několikadenní seminář (politika, charakter národů).
  • Mapoval teritoriální duchy. Bůh mu řekl: „Mapuješ satana, tak raději mapuj mě“.
  • Identita českého národa (článek na tomto webu)

BOS, Pieter, 2002. The nations called: A theology of nations and their redemption. Tonbridge, Kent, England: Sovereign World Ltd. Volume one of the trilogy The City Redeemed. ISBN 978-1-85240-307-1.

NárodCharakteristikaPoznámka
NorwayServant sentPodřídí se mj. státu → Barnevernet
CanadaBondservant 
SlovakiaGentle worker 
PhilippinesAvailable servant 
United StatesAdventurous leader 
RussiaGlorious ruler, Teaching king Matka (Hany Soryal)
EnglandHumorous father 
AfricaSpiritual authority 
NetherlandsProphet 
BelgiumCreative friendhlavní město EU; v Belgii je hodně zednářů
GermanyObedient govenortaké: Shepard under God, Project manager.
Otec (Hany Soryal)
IrelandBeauty of the heart, Heart shared 
IndonesiaHead of the family 
SpainCultural leader Unreality
SwitzerlandGod's gatekeeperPerfect Homemaker, Švýcarská garda, banky

Další nejsou v knize:

CzechCreative thinker
PrahaVizionářský vedoucí
Arabské národyŽivotné bratrství?
UkrajinaKošík chleba (viz. slovanské přivítání na hranicích/kraji/Ukrajině)

My Virgin Israel, My Daughter Moab, My Beloved Holand, My Covenant Partner Pakistan, My Sweetheart Brazil

s. 270

Maďaři: Turul – praotec národa byl počat, když tento raroh (sokol) ve snu znásilnil princeznu. Po roce 1989 se více používal tento symbol a bylo více sebevražd skokem z mostu či pod vlak.

Praotec Arménů Hajk odešel z Mezopotámie od tyrana (Bél, tj. „Nimrod“?), se kterým bojoval.

Slovanské země ještě nemají duši vědomou řádně vyvinu­tou. Slovákům, nemluvě o východních Slovanech, stále nejsou jasné určité základní věci, jako například to, že tam, kde se člověk sám nechopí iniciativy a nepo­stará se o nějakou věc, se tato věc sama nevykoná ani ji nikdo nevykoná za nás, a pokud ano, tak potom jen ve svůj vlastní prospěch. Tam, kde Angličan nebo Američan vítá zodpovědnost jako příležitost k osobnímu postupu a růstu, se Slovák snaží zodpovědnosti za rozhodování zbavit, přehodit ji někam jinam. Formálně se dožaduje svobody, ale fakticky se všude dožaduje, aby se o něj někdo postaral, aby ho ubytoval a zaměstnal; je přesvědčen, že za jeho životní situaci je zodpo­vědný někdo jiný; dožaduje se návratu hierarchických vztahů, v nichž je člověku břemeno rozhodování a zodpovědnosti za jeho vlastní život sňato z beder. Jak může snít o svobodě národ, který má tak málo vyvinuté právní vědomí, že i když se dějí ty nejhorší křivdy a zločiny, všichni mlčí?

Páleš (2004), s. 142 (autor je Slovák). Celá stránka.
Zvuk je špatný jen pár sekund
K Pálešově charakteristice Slovanů (výše)

Rusko: Chybějící hranice; Protiklady; „Ničit znamená tvořit“; Proměna vesmíru; Myšlenka všeobecné spásy (Špidlík 2021, s. 358nn)1

Související článek na tomto webu 🔗

Poznámky

  1. ŠPIDLÍK, Tomáš, 2021. Ruští mystici. Česká provincie SJ, Praha; Refugium Velehrad-Roma, s.r.o. Dílo Tomáše Špidlíka XXVII. ISBN 978-80-7412-414-3. refugium.cz