- Analogie ke dvojicím otec-syn (např. El a Baal1), ale přesto je ve SZ jen jeden Bůh.
- Slovo (i ve starém zákoně), anděl, jméno, sláva (Ezechielovo vidění; Ex 33:18), jako syn člověka (Dn) – Židé to tak měli, a změnili to až v křesťanské epoše.
- Základní zdroj, na který se všichni odvolávají: Segal (1977)2. Souhrn a další zdroje od MSH: Two Powers in Heaven.
Vstoupil tam do jeskyně a nocoval tam. Vtom se k němu stalo Hospodinovo slovo. Řekl mu: „Co ty tady, Elijáši?“ Odpověděl: „Velmi jsem horlil …“ Řekl: „Jdi a postav se na hoře před Hospodinem.“ A hle, Hospodin prošel kolem. Nastal velký a silný vítr, rozrážející hory a drtící skály před Hospodinem, ale Hospodin v tom větru nebyl. Po větru zemětřesení, ale Hospodin v tom zemětřesení nebyl. Po zemětřesení oheň, ale Hospodin v tom ohni nebyl. Po ohni tichý a jemný hlas. Když ho Elijáš uslyšel, zavinul svou tvář pláštěm, šel a postavil se u vchodu do jeskyně; a hle stal se k němu hlas: „Co ty tady, Elijáši?“ Odpověděl: „Velmi jsem horlil …“ Hospodin mu řekl: …
1Kr 19:9–15
A Hospodin dštil na Sodomu a na Gomoru sirou a ohněm od Hospodina s nebe.
Gn 19:24 (Bible Kralická)
Hospodin mluvil s Mojžíšem tváří v tvář, tak jako mluví člověk se svým přítelem. … Nemůžeš vidět mou tvář, neboť člověk mě nemůže vidět a zůstat naživu.
Ex 33:11,20
Po těchto událostech se stalo k Abramovi ve vidění Hospodinovo slovo: Neboj se, Abrame, já jsem tvůj štít, tvá přehojná odměna.
Gn 15:1