Každému národu dal Bůh konkrétní povahu. Němci jsou poslušní vládci, Američané jsou podnikaví vůdci, Slováci jsou laskaví pracanti, Afričané mají duchovní autoritu …
Různé národy ukazují různé rysy Božího charakteru a společně jsou tak Božím obrazem. Plnost církve dosvědčuje duchovnímu světu, jaký je Bůh.
Pieter Bos (blog, stránky in memoriam).
- Nizozemí, měl tu několikadenní seminář (politika, charakter národů).
- Mapoval teritoriální duchy. Bůh mu řekl: „Mapuješ satana, tak raději mapuj mě“.
- Identita českého národa (článek na tomto webu)
BOS, Pieter, 2002. The nations called: A theology of nations and their redemption. Tonbridge, Kent, England: Sovereign World Ltd. Volume one of the trilogy The City Redeemed. ISBN 978-1-85240-307-1.
Národ | Charakteristika | Poznámka |
---|---|---|
Norway | Servant sent | Podřídí se mj. státu → Barnevernet |
Canada | Bondservant | |
Slovakia | Gentle worker | |
Philippines | Available servant | |
United States | Adventurous leader | |
Russia | Glorious ruler, Teaching king | Matka (Hany Soryal) |
England | Humorous father | |
Africa | Spiritual authority | |
Netherlands | Prophet | |
Belgium | Creative friend | hlavní město EU; v Belgii je hodně zednářů |
Germany | Obedient govenor | také: Shepard under God, Project manager. Otec (Hany Soryal) |
Ireland | Beauty of the heart, Heart shared | |
Indonesia | Head of the family | |
Spain | Cultural leader | Unreality |
Switzerland | God's gatekeeper | Perfect Homemaker, Švýcarská garda, banky |
Další nejsou v knize:
Czech | Creative thinker | |
Praha | Vizionářský vedoucí | |
Arabské národy | Životné bratrství? | |
Ukrajina | Košík chleba (viz. slovanské přivítání na hranicích/kraji/Ukrajině) |
My Virgin Israel, My Daughter Moab, My Beloved Holand, My Covenant Partner Pakistan, My Sweetheart Brazil …
s. 270
Maďaři: Turul – praotec národa byl počat, když tento raroh (sokol) ve snu znásilnil princeznu. Po roce 1989 se více používal tento symbol a bylo více sebevražd skokem z mostu či pod vlak.
Praotec Arménů Hajk odešel z Mezopotámie od tyrana (Bél, tj. „Nimrod“?), se kterým bojoval.
Slovanské země ještě nemají duši vědomou řádně vyvinutou. Slovákům, nemluvě o východních Slovanech, stále nejsou jasné určité základní věci, jako například to, že tam, kde se člověk sám nechopí iniciativy a nepostará se o nějakou věc, se tato věc sama nevykoná ani ji nikdo nevykoná za nás, a pokud ano, tak potom jen ve svůj vlastní prospěch. Tam, kde Angličan nebo Američan vítá zodpovědnost jako příležitost k osobnímu postupu a růstu, se Slovák snaží zodpovědnosti za rozhodování zbavit, přehodit ji někam jinam. Formálně se dožaduje svobody, ale fakticky se všude dožaduje, aby se o něj někdo postaral, aby ho ubytoval a zaměstnal; je přesvědčen, že za jeho životní situaci je zodpovědný někdo jiný; dožaduje se návratu hierarchických vztahů, v nichž je člověku břemeno rozhodování a zodpovědnosti za jeho vlastní život sňato z beder. Jak může snít o svobodě národ, který má tak málo vyvinuté právní vědomí, že i když se dějí ty nejhorší křivdy a zločiny, všichni mlčí?
Páleš (2004), s. 142 (autor je Slovák). Celá stránka.
Rusko: Chybějící hranice; Protiklady; „Ničit znamená tvořit“; Proměna vesmíru; Myšlenka všeobecné spásy (Špidlík 2021, s. 358nn)1
Související článek na tomto webu 🔗
Poznámky
- ŠPIDLÍK, Tomáš, 2021. Ruští mystici. Česká provincie SJ, Praha; Refugium Velehrad-Roma, s.r.o. Dílo Tomáše Špidlíka XXVII. ISBN 978-80-7412-414-3. refugium.cz